Basistraining Transactionele Analyse voor Organisaties
De 2 daagse basistraining Transactionele Analyse (TA) voor Organisaties laat u kennis maken met haar principes en concepten om u en uw organisatie te helpen effectiever te functioneren.
Tijdens de training maakt u kennis met TA als communicatiemodel en haar toepasbaarheid in de praktijk. Met haar heldere concepten wordt de ontwikkeling van mensen en organisaties inzichtelijk gemaakt.
TA heeft een beroepsondersteunende en een verdiepende professionaliseringsfunctie.
U maakt kennis met de verschillende basisbegrippen binnen de TA; zowel gericht op werkgever/-nemer als op organisatieniveau.
Door het gebruik van casussen ervaart u de praktische toepassingsmogelijkheden:
- Contact en werkafspraken (TA-contracten)
- Egotoestanden en Communicatie (Transacties)
- TA als motivatietheorie (Strooks)
- De rol van het individu in de organisatie
- De dynamiek van samenwerken binnen organisaties
- Organisatiecultuur en TA-concepten op weg naar groei
Werkwijze
Theorie en praktijk wisselen elkaar af. Hierbij is er ruimte voor uw persoonlijke inbreng.
Na afloop van deze praktische training:
- heeft u inzicht in uw manier van communiceren en het effect op het gesprek;
- weet u hoe u open en effectief met een klant kunt communiceren;
- kunt u lastige klantsituaties ombuigen naar een samenwerking;
- heeft u een verdiept inzicht in de wensen en behoeften van uw klanten en hoe hiermee om te gaan;
- kunt u uw klantgerichtheid naar een hoger niveau brengen;
- verdiept u uw persoonlijke stijl van klantgericht werken;
- weet u hoe u langdurige klantenrelaties waarborgt.
Volgende trainingen:
Data voor In Company-trainingen worden in overleg vastgesteld.