Klantgerichte Communicatie en Service

Wilt u graag doelgerichter en effectiever communiceren met uw klanten?
Zou u graag het klantencontact prettiger en professioneler willen invullen?
Nog beter weten en begrijpen wat een klant van u verwacht? En de service van uw bedrijf daarop afstemmen?

Deze sleutelvragen zijn de leidraad tijdens de training Klantgerichte Communicatie en Service.

Meestal verloopt klanten-communicatie soepel en prettig. Soms gaat het echter anders en lijken de klant en u wel twee verschillende talen te spreken.
Door uw eigen communicatie-patronen helder in kaart te brengen kunt u leren een gesprek te sturen en een positieve invloed uit te oefenen op het verloop.

Tijdens deze training leert u boodschappen zo vorm te geven dat deze uitnodigen tot communicatie. De klant en u hebben beiden een positief gevoel bij het contact. U leert te werken vanuit de verschillende perspectieven van beide partijen tijdens een gesprek.

We oefenen in rollenspellen met gesprekstechnieken en leren de regie te houden door duidelijk en direct te communiceren.
Op basis van uw organisatiedoelstellingen leert u uw klantgerichte competenties te verdiepen en zo een positieve bijdrage te leveren aan de image van uw bedrijf.

Korte stukken theorie worden afgewisseld met oefeningen om inzicht te krijgen in de lesstof.
Tijdens de workshop werken we met de communicatievaardigheden luisteren, assertiviteit, klantgerichtheid, gesprekstechnieken, non-verbale communicatie en conflicthantering.

 

Volgende training:

4 en 18 december 2020 in Utrecht

Data voor In Company-trainingen worden in overleg vastgesteld.

 

Download hier onze PDF-folder voor meer informatie!